söndag 30 december 2007

Varför inte prova att blogga?

Har nu läst flera bloggar runt om i svenska media och blivit lite avundsjuk på alla som bara skyfflar åsikter runt sig. Det är ganska fantastiskt hur stor bredd vi har på åsikter i Sverige trots det faktum att vi är ett litet ganska tråkigt land på tok för långt ifrån där allt händer. Den största fördelen med EU är ju att vi svenskar blir i minoritet. Som minoritet har vi mycket att ge, medan jantelag och svågerpolitik inte spelar någon roll.

Som småföretagare måste jag säga att det är inte utan man undrar hur vi egentligen blivit vad vi är idag. En nation fylld med flera framgångsrika företag och en förvånande liten del av befolkningen som verkligen jobbar. Vi har lite att ge mellan alla skvallerspalter och den sociala avundsjuka som till och med vi svenskar själva förvånas över.....

Läser man media nu så går det inte speciellt bra för den borgliga regeringen, i alla fall vad gäller sympatisörer. Är det för att de gör något fel?

Egentligen inte, dock är det ganska många svenskar idag som lever i tron att vi har mer än vad vi egentligen har. Själv tycker jag att man faktiskt kunde göra mycket mer. Det mest chockerande idag är faktiskt att vara åt höger i svensk politik automatiskt gör dig till rasist. Jag har aldrig förstått detta. En mindre offentlig inblanding borde vara det motsatta. Själv ser jag mig som höger, men jag tycker att vi skulle släppa all invandring fri.

I alla fall, nu har man startat att blogga och vi får se om det blir intressant eller bara en annan rant på nätet efter uppmärksamhet......

Inga kommentarer: